مشاور وزیر ارشاد خبرداد:

اجرای برنامه اوقات فراغت در ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد

اجرای برنامه اوقات فراغت در ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: برنامه های اوقات فراغت در بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفت و گو با موضوع اوقات فراغت و مساجد در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنتن رادیو گفت وگو پخش شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در «صبح و گفتگو» با اشاره به وجود بیش از ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت در بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

وی از تنظیم برنامه اوقات فراغت امسال به صورت متمرکز در سامانه "بچه های مسجد" خبرداد و افزود: بچه ها می توانند عضو این سامانه شده و در شش عرصه مختلف ثبت نام و نزدیک ترین کانون را به محل خود پیدا کنند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به حوزه های مختلف ثبت نامی در این سامانه گفت: حوزه قرآن و عترت، ورزش، توانمندسازی، فعالیت های اجتماعی، فضای مجازی و فعالیت های هنری شش عرصه مورد نظر برای برگزاری کلاس های تابستانی برای نوجوانان و جوانان در مساجد است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در رابطه با انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران یادآور شد: کلید اولیه طرح «پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران» در اول تیرماه با طرح اوقات فراغت زده شد؛ بدین شکل که افراد از اقصی نقاط کشور وارد این سامانه می شوند و به ازای هر فعالیت آنها امتیازی در نظر گرفته شده است. این رتبه و امتیازها در هر محله، شهرستان، استان و کشور جمع می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اعلام اینکه انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران در شب میلاد حضرت فاطمه (س) سال جاری انجام خواهد شد گفت: استانی که طبق آمار رسمی کشور بالاترین فعالیت مسجدی ها را داشته باشد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب می شود.

کد خبر 4657674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha